راه اندازی سرویس های بکاپ

خدمات نصب و راه اندازی سرویس های بکاپ

پشتیبان گیری اطلاعات جزء مهمترین و اساسی ترین خدمات شبکه می باشد. اکثر افراد از اهمیت بک آپ گیری از سیستم های شرکت بی اطلاع یا بی توجه به آن هستند و این کار را کار بیهوده ای می دانند.

که این بی توجهی باعث بروز مشکلات جبران نشدنی برای آنها می شود. مطمئناً اطلاعات موجود حتی در یک کامپیوتر شخصی حتماً برای آن شخص بسیار ارزشمند است پس چرا نبای فرض را بر این گرفت که با یک اتفاق اگر این اطلاعات از بین رفت آیا نباید یک پشتیبان از آن داشت ؟؟

حالا این مسائل را در یک شرکت یا سازمان در نظر بگیرید ، تعداد کامپیوتر ها ، حجم اطلاعات ، اهمیت حفاظت از اطلاعات و …. اگر روزی حتی درصد کمی از اطلاعات در این فضا از بین رود ، سوال این است که چه هزینه های سر باری مجموعه باید بپردازد؟

شرکت وندا آماده ارائه خدمات شبکه و زیر مجموعه آن ، حفاظت و پشتیبان گیری از اطلاعات می باشد. با ما در تماس باشید.

خدمات پشتیبان گیری از اطلاعات

حفاظت اطلاعات در یک سازمان یا شرکت  از سیستم های آن گرفته تا سرور پر اهمیت ترین بخش خدمات شبکه در آن می باشد .

همچنین توجه به این نکته بسیار مهم است که در یک سال گذشته چه مقدار افزایش حجم اطلاعات داشته تا بتوان برای ۳ تا ۵ سال آینده آن برنامه ریزی کرد و در این زمان هیچ اطلاعاتی را از دست نداد.

برای این منظور هر سازمان نیاز به روشها و استانداردهایی دارد تا بتواند در زمان از بین رفتن اطلاعات در حداقل زمان ممکن آن را بازیابی کرده و سازمان را در مسیر عادی خود قرار دهد.

بهترین سیستم تهیه و بازیابی اطلاعات

سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مختلفی برای تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی اطلاعات در شبکه وجود دارد که هر کدام بنا بر خصایص و ویژگی‌ هایی که دارند کیفیت و هزینه خاص خود را دارند. در کل برای یک سازمان بهترین سیستم گرفتن Backup و بازیابی اطلاعات خوب باید خصوصیات ذیل را داشته باشد :

  • ​ایجاد زمانبندی برای گرفتن نسخ پشتیبان طبق سیاست‌های امنیتی
  • آرشیو کردن اطلاعات و نگهداری آنها در فضای کاری، بیرون از سایت یا بیرون از فضای کاری (off-site)
  • پشتیبان‌گیری در کمترین زمان ممکن
  • ​تهیه نسخه‌های پشتیبان از سیستم‌ عامل مختلف و برنامه‌های کاربردی
  • امکان پشتیبان‌ گیری متمرکز و خودکار وجود داشته باشد
  • بازیابی اطلاعات هارد در کمترین زمان ممکن
  • ​نگهداری زمان بندی شده نسخه ‌های مختلفی از داده‌ها

انواع بکاپ ها

این ببکاپ ها را می توان روی هارد، CD/DVD، دیسک های Blue-Ray، Flash و . . . ذخیره کرد. همچنین با تعریف زمانبندی صحیح برای بکاپ‌ها، از فضای هارد حداکثر استفاده را می‌بریم. البته جهت اطمینان  از امنیت فایل ها می بایست از چند راهکار به صورت ترکیبی استفاده نمود. نمی توان صرفاً با تهیه بکاپ از امنیت فایلها مطمئن شد. یکی از این مراحل RAID بندی هارد می باشد. به کمک RAID بندی هاردها ، درصورت خرابی یکی از هاردها کاربران همچنان به ادامه فعالیت خود می پردازند (البته بستگی به نوع رید بندی دارد که چه سیاستی در آن لحاظ شده باشد) و بدون از دست دادن فایلها امکان جابجایی هارد نو با هارد خراب وجود دارد.در بسته های اجرایی شرکت وندا همواره راهکارهای مربوط به پشتیبان گیری از همان مراحل ابتدایی کار در نظر گرفته شده است.

Full Backup: در این روش، از تمام اطلاعات بصورت کامل بکاپ تهیه می شود.
Incremental Backup: در این نوع بکاپ، زمانی که تغییراتی را روی اطلاعات اعمال کنیم، بکاپ تنها از این تغییرات گرفته می‌شود. این نوع بکاپ حجم کمتری نسبت به بکاپ Full دارد.
Deferential Backup: این بکاپ از تغییرات صورت گرفته نسبت به آخرین Full بکاپ تهیه می شود.

انواع گزارشات با ویپ

بدون در اختیار داشتن گزارشات مختلف، مدیران قادر نخواهند بود تصمیمات مقتضی را در زمان مناسب اتخاذ نمایند.
این موضوع خصوصاً در واحدهایی که سکان سازمان در اختیار آنها است، از جمله واحد فروش امیت دو چندانی دارد.
یعنی چنانچه مدیران روش و بازاریابی شرکت ها اطلاعات و گزارشات مناسبی در اختیار نداشته باشند، قادر نخواهند بود مدیریت مناسبی اعمال نمایند.
با توجه به اینکه در سیستم های قبلی (سانترال) بازیگر اصلی سخت افزار بودف بدیهی است از سخت افزار نمی توان انتظار ارائه گزارش داشت
لیکن چون در سیستم های ویپ نقش اصلی را نرم افزار ایفا می نماید، گزارشات مختلفی قابل استخراج می باشد.
در ذیل برخی از گزارشاتی که ویپ می تواند در اختیار مدیران فروش ، خدمات پس از فروش و سایر مدیران ارشد قرار دهد اشاره می گردد:

  • گزارش مجموع تماسها
  • گزارش تماسهای پاسخ داده شده
  • گزارش تماسهای قطع شده (بی پاسخ)
  • گزارش به تفکیک تماسهای پاسخ داده شده و قطع شده
  • گزارش توزیع خودکار تماسهای ورودی

ویپ گیتوی VoIP Gatewa

اهمیت مجازی سازی

تلفن تحت شبکه IP Phone

انواع مجازی سازی

آشنایی با فضای ابری شخصی برای پشتیبان گیری

امکان پیاده سازی سیستم پشتیبان گیری اتوماتیک از روی سرورهای اختصاصی (ویندوز، لینوکس و یا یونیکس) بصورت اتوماتیک برروی سرور پشتیبان براحتی از طریق پروتکل های FTP, Rsync و یا Samba مقدور می باشد.با استفاده از این سرورها شما می توانید به میزان نامحدود امکان نقل و انتقال ماهیانه جهت تهیه پشتیبان و یا برداشت اطلاعات از سرور پشتیبان خود داشته باشید!درصورتیکه به عنوان یک کاربر عادی نیازمند تهیه پشتیبان اتوماتیک از یک وب سایت که دارای اطلاعات مهمی است، می توانید با استفاده از این خدمت جدید ، براحتی نیاز خود را برآورده کرده و پشتیبان سایت خود را بصورت اتوماتیک در فضایی که در شبکه Voxel اجاره شده است، قرار دهید.

برخی از مشتریان این سرویس:
۱- کلیه افرادیکه دارای سرور اختصاصی بوده و نیاز به یک بستر مناسب جهت نگهداری اطلاعات خود دارند.
۲- کلیه مشتریانیکه صاحب سایتهائی با اطلاعات دینامیک و مهم هستند!
۳- کلیه سازمانها و مراکزی که نیاز به تهیه پشتیبان اتوماتیک و حتی ساعتی از اطلاعات خود دارند.
۴- در صورتیکه نیازمند نگهداری اطلاعات خود در مکان امنی در اینترنتی هستید و تمایل دارید که امکان دسترسی آنرا بصورت ۲۴ ساعته و در تمام نقاط دنیا داشته باشید!

ارتباطات تلفنی در بستر IP یک فرصت در دنیای تکنولوژی می باشد که حتماً باید از آن نهایت استفاده را برد.

با ما در تماس باشید

۰۲۱۴۴۷۴۵۱۳۷

کاربرد سرویس تلفن گویا برای سازمانها و مجموعه های بزرگ

معرفی زمان‌ها و یا دوره های زمانی خاص برای سازمان یکی از روش‌های ارائه اطلاعات مورد نیاز مراجعین هر سازمان، ارائه از طریق سیستم‌های اطلاع رسانی گویا است. تماس گیرندگان با تلفن گویا، قادر خواهند بود با راهنمایی هایی که این سیستم در اختیارشان قرار می‌دهد به اطلاعات مورد نیاز خود از طریق درختواره اطلاعاتی، دسترسی پیدا کنند. نرم افزار الستیکس
امکان تعریف چارت مستقل با تمامی جزئیات را برای هر خط ورودی فراهم میکند و نیازی به تعریف چارت‌های حجیم و تودرتو برای مجموعه های بزرگتر نمی باشد. در نتیجه امکان تعریف چند سیستم گویای کاملا مجزا برای خطوط مختلف وجود دارد. تمامی کلید ها و صدا های ساختار قابل تغییر می‌باشند که صدا های مورد نیاز سیستم می‌تواند به صورت مستقیم توسط میکروفن از طریق خود نرم افزار ضبط شوند. با تعریف تقویم پاسخگو، تنظیم سیستم گویا بر اساس تاریخ، ساعت، روز و هفته خاص امکان پذیر می‌باشد ، بدین صورت سیستم در یک تاریخ و ساعت مشخص، از چارت تعریف شده برای آن زمان استفاده خواهد نمود. به طور مثال امکان ایجاد چارت اختصاصی برای ساعات و روزای تعطیل وجود دارد. از دیگر امکانات این سیستم امکان اجرای چارت خاص بر اساس شماره تماس گیرنده (Caller ID) می باشد.

تلفن گویا :
آیا تا به حال با سازمانی تماس گرفته اید که صدایی را بشنوید و از شما بخواهد عددی را از یک فهرست انتخاب کرده، وارد کنید یا بخوانید؟ در واقع شما با یک سیستم تلفن گویا ارتباط برقرار کرده اید. در هر موسسه چگونگی ارائه خدمات به مراجعین و داشتن سیستم‌های پاسخگویی به مشتریان، یکی از مهم‌ترین عوامل رضایت مشتریان و در نتیجه سودآوری و پیشرفت موسسه است. با توجه به گسترش خدمات تلفنی و استفاده آسان از تلفن برای عموم مردم، ارتباط تلفنی شاید اولین و مهم‌ترین راه ارتباط مردم با سازمان باشد. از این رو داشتن بخش روابط عمومی و پاسخگویی به مراجعین یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر سازمان است و در بسیاری از مواقع نیروی انسانی بسیاری را درگیر می‌نماید.به همین منظور سیستم‌هایی تحت عنوان تلفن گویا وارد بازار شدند که این سیستم‌ها ابزاری برای برقراری ارتباط مستقیم و دریافت اطلاعات از یک مرکز اطلاع رسانی می‌باشند که با تجهیز سازمان به تلفن گویا، ارباب رجوع بدون نیاز به داشتن امکانات خاص، با در اختیار داشتن یک خط تلفن معمولی می تواند با این سیستم تماس گرفته و اطلاعات لازم خود را که قبلا در این سیستم برای آنها فراهم گردیده به صورت صوتی دریافت کند.

صندوق صوتی :
صندوق صوتی امکان ثبت هر گونه پیغام به عنوان انتقاد، پیشنهاد و یا پرسش و پاسخ را فراهم می آورد، به طوری که پس از ثبت هر پیغام یک کد پیگیری به شخص اعلام می گردد و تماس گیرنده می تواند در آینده با وارد کردن شماره پیگیری خود پیغام مدیر و یا شخص ذیربط را بشنود. هر شخص یا واحد می تواند یک صندوق صوتی برای خود ایجاد نماید و در شرایط مختلف مانند ساعات غیر اداری، یا هنگامی که امکان پاسخگویی به تماس ها وجود ندارد، پیغام تماس گیرندگان را ضبط نموده تا در صورت نیاز پیگیری شوند. در این سیستم افراد بر حسب سطح دسترسی خود ( مدیر – کاربر ) می توانند با استفاده از نرم افزار تحت شبکه پیغام‌های صندوق خود و یا سایر صندوق ها را بررسی و در صورت نیاز آنها را ارجاع دهند.لازم به ذکر است که انجام کلیه امور مربوط به صندوق صوتی از قبیل گوش کردن پیغام ها، گذاشتن پاسخ و همچنین حذف و آرشیو آنها از طریق تلفن و بدون نیاز به کامپیوتر امکان پذیر است. همچنین امکان فعال کردن تنظیماتی از قبیل ارسال فکس یا پیغام دریافتی به ایمیل صاحب صندوق و یا اعلام دریافت پیغام جدید به صاحب صندوق از طریق SMS نیز وجود دارد. برخلاف سایر سیستم‌های موجود، با توجه به ظرفیت هارد دیسک‌های جدید عملا هیچ محدودیتی در ذخیره سازی پیغامهای صوتی وجود ندارد.

فکس :
نرم افزار الستیکس ، قادراست فایل‌های Fax با فرمت PDF و TIF را ارسال نماید ، مدیر سیستم با مشخص نمودن فایلهای مورد نظر در سیستم اطلاع رسان خود ، می تواند فایل‌های مربوطه را در صورت انتخاب توسط تماس گیرندگان برای آنها ارسال نماید. همچنین امکان ارسال فکس دسته ای برای لیستی از شماره‌ها نیز امکان پذیر می باشد. با استفاده از این نرم افزار، افراد می توانند فایل‌های خود را در محیط‌های مختلف آماده و به شماره های خاصی فکس نمایند.
همچنین امکان ارسال فکس‌های رسیده از طریق پست الکترونیکی و امکان انتقال فکس دریافتی از طریق شبکه نیز وجود دارد.