راه اندازی تجهیزات VOIP

راه اندازی تجهیزات VOIP | تلفن IP | راه اندازی ویپ

خدمات نصب و راه اندازی VOIP

راه اندازی تجهیزات VOIP | تلفن IP

راه اندازی تجهیزات VOIP

راه اندازی ویپ، با انتقال صوت بر پایه پروتکل اینترنت که با نام تلفن IP نیز از آن یاد می شود،
امکان استفاده از اینترنت و شبکه های کامپیوتری را برای مکالمات تلفنی فراهم می نماید.
در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتی ، VOIP از فن آوری دیجیتال استفاده می نماید.
پیشرفت شگفت انگیز فناوری در تلفنهای مبتنی بر IP با حذف مرزهای سنتی، دنیای جدیدی از ارتباطات را برای مدیران هوشمند سازمانها به ارمغان آورده است.

برای سازمانها و موسساتی دارای بیش از یک شعبه که نیاز به بیش از یک داخلی در خارج از مقر اصلی سازمان دارند،
تکنولوژی VOIP قادر است ارتباط بین ۱۰۰ها شعبه آنان را برقرار کند که هر کدام از این شعبات نیز خود برخوردار از یک سیستم مستقل تلفنی عادی یا بر بستر IP می باشند.

با راه اندازی ویپ دیگر فرقی بین پرسنل این شعبات با پرسنل دفتر مرکزی شرکت از لحاظ تماس گیرندگان نیست چراکه همه پرسنل در یک شبکه تلفنی پاسخگوی تماس گیرندگان خواهند بود.

ارائه سرویس VOIP

روش‌های برقراری ارتباط تلفنی در حال تغییر است.
امروزه برای برقراری ارتباط تلفنی راه دور اغلب از تکنولوژیی به نام VoIP استفاده میشود.
راه اندازی تجهیزات VOIP و تلفن IP یک روش برای تبدیل سیگنال‌های آنالوگ صوت به داده‌های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل میشوند.ممکن است از خود بپرسید که این امر چگونه میتواند مفید واقع شود.
خوب، کافی است چند ثانیه راجع به آن فکر کنید. اگر تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به داده‌های دیجیتال ممکن باشد،
VoIP می تواند یک ارتباط اینترنت استاندارد را به یک روش مجازاً رایگان برای برقرای ارتباطات تلفنی در هر جای دنیا تبدیل کند.
فقط کافی است هزینه ISP را بپردازید. این امر شما را قادر میکند که شرکت‌های تلفنی را به‌طور کامل کنار بگذارید.
راه اندازی ویپ ، قابلیت این را دارد که روش کار سیستم‌های تلفنی را کاملاً متحول کند.
شرکت‌های زیادی هستند که سرویس VoIP ارئه میدهند و پیوسته هم در حال افزایش هستند.

انتخاب یک سیستم مناسب در راه اندازی تجهیزات VOIP

اگر شما تصمیم به راه اندازی تجهیزات VOIP و تلفن IP در سازمان خود دارید، ابتدا مشخص کنید که کدامیک از تجهیزات تلفنی فعلیتان را می‌توانید حفظ کنید.
بدین ترتیب می‌توانید به میزان زیادی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.
در راه اندازی ویپ بسیاری از سیستم‌های تلفن دیجیتال با افزودن کمترین سخت افزار و بروزرسانی نرم افزار دارای قابلیت آدرس دهی می‌شوند.
علاوه بر این شما باید مطمئن باشید که تمامی دستگاه‌های مورد استفاده شما مانند فکس، پردازشگر کارت اعتباری، سیستم‌های امنیتی و … می‌توانند به صورت یکپارچه به سیستم تلفن VoIP شما متصل شود.
در آخر توصیه می‌شود برای راه اندازی تجهیزات VOIP ، هیچگاه سعی نکنید با خریدن تلفن‌های VoIP دست دوم در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.
به خاطر داشته باشید که راه اندازی ویپ یک تکنولوژی جدید بوده و حتی ممکن است تجهیزات مربوط به یک سال قبل هم از رده خارج شده باشند.
همچنین هزینه نصب چه تلفن شما نو باشد چه دست دوم تفاوتی نمی‌کند و حتی ممکن است در صورت استفاده از تلفن‌های دست دوم مجبور شوید هزینه خدمات بیشتری بپردازید..

پیاده سازی مرکز تماس ( CALL CENTER ) در راه اندازی تجهیزات VOIP

در مرکز تماس تمامی تماسهای تلفنی در راه اندازی تجهیزات VOIP و تلفن IP ، مشتریان به وسیله یک سرور و در یک نقطه مورد پاسخگویی قرار می گیرند؛
در راه اندازی تجهیزات VOIP به دلیل اینکه ، این فرآیند توسط پردازشهای کامپیوتری صورت می گیرد ،
محبوبیت مراکز تماس در جوامع امروزی به طور فزاینده ای در حال افزایش است چرا که بسیاری از شرکتها به متمرکز نمودن خدمات و پشتیبانی مشتریان روی آورده اند و راه اندازی تجهیزات VOIP را برای مجموعه خود بسیار مهم شمرده اند.

مراکز تماس قدرت پشتیبانی از تعداد قابل توجهی از تماس های همزمان، نمایش وضعیت آنها، مسیردهی هوشمند هر تماس به پاسخگویی و ثبت جزییات دقیق تماس ها را دارا هستند که در آن اپراتورها در حال تماس گرفتن یا دریافت تماس هستند.

با توجه به حجم فعالیت های یک مرکز تماس، ممکن است تعداد کارمندان از تعدادی محدود تا صدها نفر متغیر باشد.
بنابر نیازهای کمپانی مراکز تلفن امکان دریافت تماسها و یا برقراری تماس های خارجی را دارند.
برخی از این مراکز بیشتر بر تماسهای ورودی تمرکز دارند مانند بانکی که شماره دسترسی رایگان را در اختیار مشتریان قرار می دهد.
در این مورد اپراتورها می توانند موجودی حساب را به آنها بگویند یا به در خواست وام از طریق تلفن پاسخ دهند. سایر مراکز بر تماسهای خارجی تمرکز دارند مانند مراکز آمارگیری که در آن صورت اپراتورها برای پرسیدن پرسش های مربوط به موضوع آمارگیری، از طریق تلفن با مردم تماس می گیرند.

ارئه راه کار فضای ابری شخصی، خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه

فضای ابری شخصی

از این طریق می توانید بخشی از فضای ذخیره سازی خود را در اینترنت و در یک فضای بسیار امن قرار داد و شما در هر جای کره خاکی قرار داشتید، بتوانید به راحتی به تمام اطلاعات مورد نیازتان دست پیدا کنید.

با این کار حتی دیگر هزینه ماهیانه به سرویس دهنده های فضای ابری نمی دهید.

پیشنهاد ما برای پیاده سازی سیستم فضای ذخیره سازی شخصی استفاده از تجهیزات QNAP می باشد.

نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات شبکه

به علت حساسیت بالای حفاظت از اطلاعات و ارتباطات ، در تمام شبکه ها نیاز به نگهداری از تجهیزات برای پیشگری از قطع ارتباطات و از دست دادن اطلاعات می باشد.

در این زمینه می توانید برای استعلام قیمت پشتیبانی ( ماهانه – سالانه ) ، از طریق لینک زیر تعداد و نوع تجهیزات خود را برای ما ارسال کنید تا به آن رسیدگی شود.

نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات شبکه، خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه

اهمیت مشاوره تلفنی قبل از هر اقدامی

کارشناسان ما آماده ارائه خدمات مشاوره ای شبکه های کامپیوتری ( راه حل خدمات شبکه و خرید تجهیزات شبکه ) ، به صورت تلفنی و حضوری می باشند.

خدمات شبکه مشاوره ای، خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه
راه اندازی سرویس های مجازی، خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه

ارائه راه کاری به روز بر مبنی Virtualization

  • کاهش هزینه های خرید سخت افزار
  • افزایش بهره وری با تخصیص منابع اشتراکی
  • افزایش بازدهی و بهینه سازی مصرف انرژی
  • صرفه جویی در فضای استقرار سرویس دهنده ها
  • بهینه سازی مدیریت شبکه و افزایش انعطاف پذیری
  • افزایش توان عملیاتی ،ظرفیت شبکه و حفظ تداوم کار

پیشنهاد ما برای پیاده سازی مجازی سازی استفاده از ESXi شرکت VMWare می باشد .

ذخیره ساز شبکه، خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه

ذخیره سازی تحت شبکه

ذخیره سازی متمرکز علاوه بر حافظت از داده ها، سرعت، آسودگی و بهره وری را نیز افزایش می دهد. همچنین اشتراک گذاری، دسترسی سریع و آسان به داده ها……

ارتقاء و بهینه سازی شبکه های موجود و راه اندازی تجهیزات VOIP

  • طراحی شبکه های ساخت یافته بر اساس استانداردهای TIA/EIA
  • طراحی و پیاده سازی انواع سرویس های فعال شبکه Active
  • طراحی زیرساختهای شبکه بر اساس معماری لایه ای و تجهیزات CISCO, Foundry
  • سوئیچینگ و پیکر بندی تجهیزات
  • تحلیل نیازهای سازمان و راه اندازی سرویسهای متناظر بر پایه سیستمهای مایکروسافت و لینوکس
  • پایش و کنترل عملکرد سرویسهای شبکه
  • پیاده سازی ، کنترل کیفی و مطابقت با طراحی انجام شده
  • مشاوره و نظارت بر اجرا
  • راه اندازی تجهیزات VOIP
  • تامین تجهیزات شبکه

پیشنهاد ما استفاده از تجهیزاتی نظیر CISCO ، HP ، Mikrotik می باشد.

ارتقاء شبکه، خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه
کابل کشی شبکه، خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه

خدمات پسیو شبکه

طراحی پروژه زیر ساخت شبکه شامل نقشه ترانک، کابل کشی طبقات و محل قرارگیری نودها ( کابل کشی ها شامل: کابل برق،کابل تلفن، کابل های شبکه استاندارد Cat6 و Cat7 )

نصب ترانک و داکت کشی با رعایت اصول و زیبایی در اجرا

راه اندازی اتاق سرور / دیتا سنتر شامل: کف پوش و سقف، سیستم تهویه، اطفاء حریق و …

انواع کابل کشی های فیبر نوری، اجرای فیوژن، نصب پچ پنل فیبر و آرایش ضاهری رک و …

طراحی و اجرای سیستم UPS

اجرای دکل‌های مهاری جهت اجرای لینک های ارتباطی وایرلس

اجرای سیستم ارت (اتصال به زمین) جهت دکل های مهاری و دیتاسنتر

کابل کشی مخصوص تلفن IP

خدمات اکتیو شبکه و راه اندازی ویپ

دانش وسیع و تخصصی کارشناسان شرکت وندا در ارائه خدمات شبکه ، مشتریان را حتی قبل از تصمیم گیری در مورد نیازشان یاری می دهد.

ارائه مشاوره صادقانه و تخصصی خدمتی است که کارفرما را در تمامی مراحل هدایت می نماید.

واحد پروژه های شرکت  با بهره گیری از کادر فنی متخصص و با دانش فنی آکادمیک و تجربه های کسب شده طی اجرای پروژه های متعدد ، قادر به نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه های بزرگ و کوچک و راه اندازی ویپ با استانداردهای معتبر می باشد.

نصب تجهیزات شبکه، خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه
امنیت، خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه

خدمات امنیتی

  • ارزیابی خطرات و آسیب پذیری ها و آنالیز و تحلیل شبکه / محیط
  • بهینه سازی سرور ها ، کلاینت ها ، وب سایت و محیط  های حساس
  • بهینه سازی شبکه های Cache , NAT, Proxy , IP و مسیریابی
  • مشاوره در انتخاب استانداردهای امنیتی مناسب
  • راه اندازی ویپ
  • مشاوره در تعریف و به کارگیری خطوط راهنما و دستورالعمل های اجرایی امنیتی
  • آموزش در محل و یا به صورت دوره ای در سطوح مختلف
  • حفظ امنیت تماس ها در تلفن IP

راه اندازی تجهیزات VOIP و برقراری ارتباط بین دفاتر و شعب شرکت ها با فناوری ویپ

یکی از بارزترین ویژگی های ویپ و تلفن IP ها در سازمان ها ، اتصال دفاتر ، شعب و کارخانه ها به دفتر مرکزی می باشد .
به عبارت ساده تر تمامی دفاتر شما در هر نقطه ای از دنیا که باشند بصورت یکپارچه در می آیند و علاوه بر اینکه ارتباطات بین دفاتر کاملا رایگان می گردد،
شما می توانید از امکان انتقال خطوط شهری بین دفاتر استفاده نمایید و این به معنی کاهش هزینه ها و سهولت در برقراری ارتباط در سازمان ها می باشد.

همچنین اگر یک سازمان دارای دفتر یا کارخانه ای در نقطه ای می باشد که امکان تخصیص تلفن شهری از طریق مخابرات وجود ندارد، می توانید از طریق ویپ خطوط دفاتر دیگر خود را به آنجا انتقال دهید.
با توجه به درخواست ها و سفارشی سازی های مختلف در این حوزه و مبحث مربوط به انتقال خطوط از طریق ویپ و امکانات بسیاری که در این زمینه موجود است.

راه اندازی تجهیزات VOIP یک فرصت در دنیای تکنولوژی می باشد که حتماً باید از آن نهایت استفاده را برد.

با ما در تماس باشید

۰۲۱۴۴۷۴۵۱۳۷

کاربرد سرویس تلفن گویا برای سازمانها و مجموعه های بزرگ

معرفی زمان‌ها و یا دوره های زمانی خاص برای سازمان یکی از روش‌های ارائه اطلاعات مورد نیاز مراجعین هر سازمان،
ارائه از طریق سیستم‌های اطلاع رسانی گویا است.

تماس گیرندگان با تلفن گویا در تلفن IP، قادر خواهند بود با راهنمایی هایی که این سیستم
در اختیارشان قرار می‌دهد به اطلاعات مورد نیاز خود از طریق درختواره اطلاعاتی، دسترسی پیدا کنند.

راه اندازی تجهیزات VOIP با نرم افزار الستیکس

امکان تعریف چارت مستقل با تمامی جزئیات را برای هر خط ورودی فراهم می کند
و نیازی به تعریف چارت‌های حجیم و تودرتو برای مجموعه های بزرگتر نمی باشد.

در نتیجه امکان تعریف چند سیستم گویای کاملا مجزا برای خطوط مختلف وجود دارد.
تمامی کلید ها و صدا های ساختار قابل تغییر می‌باشند که صدا های مورد نیاز سیستم می‌تواند
به صورت مستقیم توسط میکروفن از طریق خود نرم افزار ضبط شوند.

با تعریف تقویم پاسخگو، تنظیم سیستم گویا بر اساس
تاریخ، ساعت، روز و هفته خاص امکان پذیر می‌باشد ،
بدین صورت سیستم در یک تاریخ و ساعت مشخص،
از چارت تعریف شده برای آن زمان استفاده خواهد نمود.

به طور مثال امکان ایجاد چارت اختصاصی برای ساعات و روزای تعطیل وجود دارد.
از دیگر امکانات راه اندازی تجهیزات VOIP ، سیستم امکان اجرای چارت خاص بر اساس شماره تماس گیرنده (Caller ID) می باشد.

تلفن گویا در راه اندازی تجهیزات VOIP :

آیا تا به حال با سازمانی تماس گرفته اید که صدایی را بشنوید
و از شما بخواهد عددی را از یک فهرست انتخاب کرده، وارد کنید یا بخوانید؟

در واقع شما با یک سیستم تلفن گویا ارتباط برقرار کرده اید.
در هر موسسه چگونگی ارائه خدمات به مراجعین و داشتن سیستم‌های پاسخگویی به مشتریان،
یکی از مهم‌ترین عوامل رضایت مشتریان و در نتیجه سودآوری و پیشرفت موسسه است.

با توجه به گسترش خدمات تلفنی و استفاده آسان از تلفن برای عموم مردم،
ارتباط تلفنی شاید اولین و مهم‌ترین راه ارتباط مردم با سازمان باشد.
از این رو داشتن بخش روابط عمومی و پاسخگویی به مراجعین
یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر سازمان است
و در بسیاری از مواقع نیروی انسانی بسیاری را درگیر می‌نماید.

به همین منظور سیستم‌هایی تحت عنوان تلفن IP وارد بازار شدند
که این سیستم‌ها ابزاری برای برقراری ارتباط مستقیم و دریافت اطلاعات
از یک مرکز اطلاع رسانی می‌باشند که با تجهیز سازمان به تلفن گویا،
ارباب رجوع بدون نیاز به داشتن امکانات خاص، با در اختیار داشتن یک خط تلفن معمولی
می تواند با این سیستم تماس گرفته و اطلاعات لازم خود را که قبلا در این سیستم برای آنها فراهم گردیده
به صورت صوتی دریافت کند.

صندوق صوتی در راه اندازی تجهیزات VOIP :

صندوق صوتی امکان ثبت هر گونه پیغام به عنوان انتقاد،
پیشنهاد و یا پرسش و پاسخ را فراهم می آورد،
به طوری که پس از ثبت هر پیغام یک کد پیگیری به شخص اعلام می گردد
و تماس گیرنده می تواند در آینده با وارد کردن شماره پیگیری خود پیغام مدیر و یا شخص ذیربط را بشنود.

هر شخص یا واحد می تواند یک صندوق صوتی برای خود ایجاد نماید
و در شرایط مختلف مانند ساعات غیر اداری، یا هنگامی که
امکان پاسخگویی به تماس ها وجود ندارد، پیغام تماس گیرندگان را ضبط نموده
تا در صورت نیاز پیگیری شوند.
در این سیستم افراد بر حسب سطح دسترسی خود ( مدیر – کاربر ) می توانند
با استفاده از نرم افزار تحت شبکه پیغام‌های صندوق خود و یا
سایر صندوق ها را بررسی و در صورت نیاز آنها را ارجاع دهند.

لازم به ذکر است که انجام کلیه امور مربوط به صندوق صوتی از قبیل:
گوش کردن پیغام ها، گذاشتن پاسخ و همچنین حذف و آرشیو آنها
از طریق تلفن و بدون نیاز به کامپیوتر امکان پذیر است.

همچنین امکان فعال کردن تنظیماتی از قبیل:
ارسال فکس یا پیغام دریافتی به ایمیل صاحب صندوق و یا اعلام دریافت پیغام جدید به صاحب صندوق
از طریق SMS نیز وجود دارد.

برخلاف سایر سیستم‌های موجود، با توجه به ظرفیت هارد دیسک‌های جدید عملا هیچ محدودیتی در ذخیره سازی پیغامهای صوتی وجود ندارد.

فکس در راه اندازی تجهیزات VOIP :

راه اندازی تجهیزات VOIP با نرم افزار الستیکس ، قادراست فایل‌های Fax با فرمت PDF و TIF را ارسال نماید ،
مدیر سیستم با مشخص نمودن فایلهای مورد نظر در سیستم اطلاع رسان خود ،
می تواند فایل‌های مربوطه را در صورت انتخاب توسط تماس گیرندگان برای آنها ارسال نماید.
همچنین امکان ارسال فکس دسته ای برای لیستی از شماره‌ها نیز امکان پذیر می باشد.

با استفاده از این نرم افزار، افراد می توانند فایل‌های خود را
در محیط‌های مختلف آماده و به شماره های خاصی فکس نمایند.

همچنین امکان ارسال فکس‌های رسیده از طریق پست الکترونیکی و امکان انتقال فکس دریافتی از طریق شبکه نیز وجود دارد.